09 d’agost, 2016

CARTA OBERTA A FERRAN BELDA




 Ferran Belda, a Las Provincias em dedicava ahir una columna (que ja no apareix en la versió digital) plena de mentides i judicis de valor. He contestat acollint-me al dret de rectificació, no sé si LP el respectarà. En tot cas, ací el seu libel, i la meua resposta.
Per cert, la roda de premsa, com anunciat, s'ha fet hui



La delegació de Las Provincias a Castelló va tancar fa temps, la qual cosa ajuda al fet que el diari tinga poca difusió a Castelló, això no obstant, una amiga em fa arribar la columna d'ahir de Ferran Belda.
En la quarta línia, Belda es reconeix ignorant. Jo sincerament no crec que ho siga, i això em preocupa, perquè el seguit de desinformacions, i directament mentides que publica en la columna, no sent fruit de la ignorància, només ho poden ser de la maldat. I això, sí que resulta desqualificant per a un periodista.
Escriu el xativí al voltant del meu viatge a Japó, i qüestiona amb lleugeresa el sentit d'eixos agermanaments, arribant a suggerir que caldria agermanar-se amb el municipi del costat perquè compartim carril bici o abocador. Ací sí que hauré d'acceptar un cert grau d'ignorància, no deu conéixer La Charte des villes jumelées, signada a Aix-les-Bans el 1957. Ni òbviament els diferents models d'agermanament que avala la Unió Europea, i que donen tot el sentit al que nosaltres pretenem, i li'l lleven tot a eixa peregrina idea, d'agermanar-te amb el poble del costat.
Després de fer algunes consideracions singulars sobre el que jo escric en xarxes diu que acabe d'arribar del Japó, i textualment escriu: "País al que se trasladó de incognito para negociar el hermanamiento con Abe". I després de tornar a valorar la meua gestió de xarxes continua: "...se fue de incognito y únicamente contó y mostró cuanto quiso mostrar cuando ya estaba de camino". Doncs mire, no. Menteix el Sr. Belda. El viatge programat des de feia setmanes havia estat comunicat oficialment al PP, Ciudadanos i Castelló en Moviment, i òbviament al Govern. I la premsa local n'era coneixedora. És més, per primer cop en la història de la Ciutat, vaig comunicar per escrit el Pla Departamental d'Agermanaments per a esta legislatura. I com es dóna el cas, que a més a més de tindre competències en agermanaments, en tinc en Transparència i Govern Obert, ja abans de marxar vaig anunciar que donaria complida informació de totes les gestions fetes, dia a dia, institució a institució. Per cert, el nivell de veracitat de les informacions queda palesa quan escriu Abe, per referir-se a Ube.
Afirma que no es va explicar si viatjava sol o acompanyat, la qual cosa és una fal·làcia. Es va informar tota la corporació i als mitjans que la delegació local estava composta per la meua persona i el Cap de Protocol. El Sr. Belda recorda la visita a Ube (Abe per a ell) de l'anterior govern local del PP. Aleshores van viatjar l'Alcalde, el Regidor de Relacions Institucionals i el Cap de Protocol. I la resta ja són directament mentides. Diu que en xarxes vaig penjar acudits d'Eugenio (?) i "la variedad de platos que le servian." Ni en Facebook ni en Twitter (úniques xarxes en les quals mantinc presència) hi ha ni una sola fotografia de cap àpat. Per afegir després que els meus 2.033 (2.037 ara) seguidors en xarxes no es queixen. Per aclarir-ho, eixa xifra són els seguidors sindicats de Facebook. En realitat el compte és obert i el pot llegir qui ho desitge, i té els 5.000 faceamics màxims que permet l'aplicació en un compte personal. A Twitter els seguidors són 7.416 en este moment. Convide al Sr. Belda a seguir-me, i així possiblement s'estalvie el paperot de dir les mentides que ha dit en la seua columna.
I acaba el periodista referint-se al viatge oficial com "escapadita" i disgustat perquè vaig dir que compareixeria en Roda de Premsa el dimarts (48 hores després de tornar) a donar explicacions del resultat de les nombroses gestions. Ell ho intenta arreglar dient que el que el molesta és que no ho expliqués en xarxes. Potser tindria algun sentit, si no m'hagués acusat uns paràgrafs abans d'estar sempre de "cháchara internáutica". En fi.