31 de juliol, 2014

JOAQUIN COSTA - Mediterráneo - 31.07.14

Un dimarts, poc després de la destitució de Martínez com Vicepresident de la diputació, veníem tots dos de celebrar una comissió a l'edifici de Noves Dependències, i ens dirigíem a la diputació. Cadascú conduïa el seu propi cotxe. Cosa poca habitual. En el meu cas perquè normalment vaig en patinet, en el seu perquè feia anys que no baixava del cotxe oficial.
En un moment determinat, Martínez va posar els quatre intermitents i va parar a un lloc prohibit. El vaig avançar, i mentre esperava al semàfor vaig vore que baixava i trucava a un timbre, vaig mirar amunt, i vaig vore que hi havia un cartell de l'empresa del seu soci, el Sr. Babiloni. Això era al carrer Joaquin Costa.
Eixe carrer desemboca en el Mercat de Sant Antoni. Allí, diuen, dimecres passat, una neboda de Babiloni demanava signatures per a l'indult de Carlos Fabra. Recapitulem. Un familiar del soci comercial del Sr. Martínez demana signatures per a l'indult del Sr. Fabra soci polític del Sr. Martínez. El Sr. Martínez és el julivert de totes les salses.
Que això passe a Joaquin Costa té alguna cosa de poètic. Costa va ser un regeneracionista i el màxim exponent de la intel·lectualitat vuitcentista. És a dir, del segle XIX, on estan instal·lades les pràctiques de la resta de personatges citats a este article. 
No seré jo qui negue la teoria de l'evolució de les espècies de Darwin, però de vegades un es pregunta si tots els espècimens han evolucionat en la mateixa direcció.