12 de juliol, 2006

PortCastelló ÉS L'AUTOPISTA AL FUTUR INDUSTRIAL. 13.06.06



PortCastelló és part indissociable de l'estratègia de futur de la nostra industria. El transit de mercaderies ha crescut més d'un 17% el darrer any. El sectors ceràmics i petroquímic tenen un pes molt important. A la vocació exportadora de les nostres comarques li cal un port modern. La consolidació del Polígon del Serrallo, i el futur Parc Castelló, han de contribuir a alimentar-ne l'ampliació. Els accessos terrestres estan inaugurats, la connexió ferroviària és la gran assignatura pendent. Però el port és també el sector pesquer en crisi permanent i el port esportiu en afortunat creixement. El conjunt hauria de ser un actiu per una capital mediterrània.

3 comentaris:

Anònim ha dit...

I a Almassora que ens donen.. amb el Serrallo al costat de les noves zones d'expansió urbanística i la platja amb regressió per culpa del port. No et culpe a tu -no cal ni que t'ho diga-, tan sols que recordeu que Almassora és el terme veí pel sud i massa sovint ens hem d'engolir els mals de Castelló -en bona mesura pels incompetents dels polítics locals.

Nomdedéu ha dit...

No seré jo qui et lleve la raó. Som justament la gent del BLOC els que fa temps vam començar a parlar d'àrees metropolitanes. Xavi Trenco a Almassora i Porcar i jo mateix a Castelló ens hi hem referit moltes vegades, davant la incomprensió de populars i socialistes. Amb el temps, uns i altres han acabat apuntant-s'hi. I no és un caprici, es tracta de racionalitzar l'ús de la nostra geografia. Si Castelló decideix fer un polígon industrial als afores del terme jo no ho puc criticar. Si Almassora decidix fer una zona residencial als afores del seu jo ho trobaré correcte. El problema és que els nostres afores i els vostres estan a tocar. És precisament ahí on es troba a faltar una major coordinació entre els nostres pobles, i és precisament ahí on jo veig interessant la figura de la comarca amb entitat política, capaç de crear organismes de planificació que faciliten la coordinació entre les necessitas i ambicions de creixement de pobles veïns.

Anònim ha dit...

Bona nit,

en quant al tema de planificació territorial, podeu consultar els planols i textos del PATECAS al web www.gva.es. (encara que açò pareix que ningú li fa cas).

També pareix que li pase el mateix que al projecte a nivell europeu del tren "TREND" i que podeu consultar a http://www.trend-project.com/" -- There is still a lack of true interoperability in the rail sector. To overcome this - and to make the railway systems open for seamless transport services - are the objectives of the Coordination Actions, launched by the European Commission in 2005.

TREND provides an assessment on progress, achieved in establishing the European Railway Area and recommend corridor specific concepts (Action Plans) of innovative measures towards seamless European rail freight services. The business oriented approach involves customers and new entrant railways, quality standards and cooperation models.

The REORIENT project shall explore, how the liberalisation of European rail market and technical harmonisation of national railways enhanced the intra-rail and railroad competition and market performance of rail operators. More specifically, it will establish, how the rail companies in countries along an intermodal corridor connecting Nordic countries with Central and South-eastern Europe utilised market opening and more interoperable infrastructure, as well as what factors may explain inter-country variability in removal of barriers to international operations and intra-and-inter sector rivalry.--) (jo ací només he sentit bofetades dins de casa per els temes del tren..., ¡però ningú ha eixit fora de casa!)

I per trobar més informació de PARC CASTELLÓ, podeu visitar www.parccastello.es

"Més tard o més matiner, carnaval dins de febrer. "

salutacions
eloy gimeno