10 de juliol, 2006

"LA RIALLA VATICANA". Mediterráneo 13.06.06


La televisió pública valenciana ha donat una notòria cobertura a la visita a València de Benet XVI. Cinc hores dissabte al matí i sis el matí del diumenge. Ho dirigia una periodista amb rialla vaticana. Li'n dic així a eixos somriures bicolors fruit d'una blanquíssima ortodòncia superior, però que deixa veure a les dents de baix, un to groguenc del tabac i el cafè. El blanc i el groc dibuixen la bandera vaticana, tan ad hoc estos dies. Bandera que ha conviscut amb els cartells de "Jo no t'espere", les samarretes de "Rita, ¿el Papa sabe lo tuyo?", el mig centenar de ciclistes nus pel centre de la ciutat, i més de 7000 vàters públics. Tinc un amic que no entén perquè en Falles no n'hi ha una quantitat proporcional als visitants, més, si tenim en compte que en Falles la gent sol beure prou. El meu amic, descregut ell, es demana si el Sant Pare és diürètic.
Em disperse. Canal 9 va emetre divendres "Les sandàlies del Pescador" d‘Otto Preminger, ben adient. I continuà ressuscitant (una tradició també ben cristiana) alguns comentaristes d'excepció. L'inefable vaticanista Paloma Gómez Borrero i el mai ben ponderat Urdaci. Ai Urdaci! Aquell home que va convertir els noticiaris de la televisió pública estatal en un monòleg del PP, i que ara fa de monologuista a una televisió privada.
I TVE? Diumenge per la nit va programar "El último día" una infecta pel·lícula apocalíptica on Satan vol engendrar-li un fill a una pobre joveneta visionària abans que toquen les 12 de la nit de cap d'any. I qui salva la humanitat i la cristiandat? Arnold Schawarzenegger, un home de nom diabòlic fent el seu paper de sempre. Ara "Cristianator". Jo escric, vostés en fan la lectura que vulguen.

2 comentaris:

La Fiesta del Fin del Mundo ha dit...

jo he cremat tota la roba groga que tenia

Nomdedéu ha dit...

a veure si ho endevine, riotme, tu no eres de Vila-real, veritat?